Samochód zabytkowy z USA Ford Mustang Boss 429 z 1969r.

Ta marka jest synonimem kolekcjonerskich samochodów sportowych z USA od pół wieku. I choć na przestrzeni lat istniało wiele klasycznych Fordów Mustangów z USA, niewiele z nich porównuje się do Forda Mustanga Bossa 429 z 1969 roku. Mniej niż 1400 tych klasyków  zostało zbudowanych w latach 1969-1970, dzięki czemu Amerykański Ford Mustang Boss 429 jest rzadki i pożądany przez kolekcjonerów samochodów z USA na całym świecie. Co zaskakujące, silnik tego auta nie był zbyt mocny i warty uwagi. Silnik V8 o pojemności 429 cali sześciennych zapewniał moc 375 koni mechanicznych – przyzwoitą, ale zwalającą z nóg. Bardziej imponujący w przypadku amerykańskiego Forda Mustanga Bossa 429 z 1969 roku był fakt, że samochód został ręcznie zbudowany, ponieważ silnik nie zmieściłby się w standardowym amerykańskim Mustangu bez dużych modyfikacji. Ford zlecił montaż swojemu producentowi samochodów Kar Kraft z Michigan, który dosłownie montował każdy pojazd ręcznie.

Auto klasyczne Buick GSX Stage 1 z 1970r.

Każdy, kto myśli, że Amerykański Buick nie stworzył w USA dobrych samochodów, nigdy nie widział klasycznego modelu GSX z 1970 roku. W rzeczywistości Buick stworzył jedne z najbardziej luksusowych i najmocniejszych amerykańskich  aut sportowych. A najlepszym z samochodów marki Buick jest  GSX. Po raz pierwszy dostępny w USA dla Gran Sport 455 z 1970 roku, Buick dodał tylny spojler i listwę nadwozia do ulepszenia „Stage 1”  Z 687 wyprodukowanych samochodów GSX 488 zostało zamówionych z pakietem Stage 1. Buick GSX Stage 1 z 1970 roku był również wyposażony w silnik V8 o pojemności 455 cali sześciennych, który wytwarzał moment obrotowy o wartości 510 funtów. Tuning Stage 1 z modyfikacjami silnika dostarczał360 koni mechanicznych na tylne koła. To była moc!

Auto zabytkowe Ford Fairlane/Torino Cobra z 1969r.

Amerykański klasyk z USA Ford Fairlane / Torino Cobra z 1969 roku miał dwa style nadwozia: hardtop i bardziej popularny  sportowy „fastback”.  Cobra z 1969 r. Posiadał również blokadę tylnego mechanizmu różnicowego, który znajdował się tylko w autach produkowanych przez Forda. W 1969 r. Sprzedano w USA około 14 000 tych aut, przy czym zdecydowana większość z nich to wersja fastback. Tylko około 3000 aut ze sztywnym dachem opuściło linię montażową Forda, co czyni je dziś bardziej cenionymi wśród kolekcjonerów amerykańskiej motoryzacji.

Auto klasyczne Oldsmobile Rocket 88 z 1949r.

Oldsmobile Rocket 88 z 1949 roku, to przodek klasycznych samochodów sportowych z USA i pojazd, któremu przypisano początek szaleństwa wyścigowego, jest najbardziej wpływowym samochodem sportowym w historii motoryzacji. . Rzeczywiście, amerykański klasyk Oldsmobile wywołał sensację, gdy wrzucił silnik V8 do lekkiego nadwozia Rocket 88. Historycy motoryzacji twierdzą, że ten samochód zapoczątkował erę nowoczesnych osiągów. Oldsmobile wprowadził generację sterowników do silnika V8 o krótkim skoku i wysokim stopniu kompresji, który jest nadal popularny do dziś. Oldsmobile rozpoczął pracę nad nowym V8, który nazwano „Rakietą”, w 1946 r. Ukończona rakieta Oldsmobile została wprowadzona w USA pod koniec 1948 r. Reszta, jak mówią, jest historią.